این پست و راهنماییهای آن کاملا رایگان است ولی شما تصور کنید که به بهای گزافی آن را به دست آورده اید

در پستی که در مورد منابع آزمون کارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی نوشته بودم  لازم دیدم در مورد درس مهم متون حقوقی بیشتر توضیح بدم علاوه بر آن بازدیدکنندگان محترمی خواستار توضیح بیشتر بودند برای همین در این پست توضیحات کامل را عرض میکنم

شایان ذکر است که این پست و راهنمایی آن در سراسر وبسایتها و وبلاگهای حقوقی فارسی برای اولین بار توضیح داده میشود.امیدوارم تا حدی جای خالی عدم وجود راهنمایی در مورد درس متون حقوقی  پر شود و مثمر ثمر واقع افتد.

اولین لازمه در بحث سوالات ارشد درس متون حقوقی  باور این موضوع است که سوالات رو در روی شما سوالات آزمون تافل است و تا حدودی زیادی دشوار مخصوصا سوالات درک مطلب آن.پس با این تصور که مطالعه  یک کتاب مانند  law made simple یا law text کافیست تصوریست کاملا غلط

ساختار سوالات متون حقوقی  در سالهای اخیر به این شکل درآمده است که 10 سوال چهار گزینه ای اول از لغات میباشد و 5 سوال بعدی به صورت کلوز تست و 15 سوال بعدی سوالات درک مطلب است.

به نظرمن شما میتوانید حساب زیادی بر روی 10 سوال اول باز کنید و همچنین اگر در بین سوالات درک مطلب سوالی به صورت مشخص کردن مترادف باشد نیز در این دسته قرار میگیرد

در مورد روش مطالعه متون حقوقی و به طور کلی زبان انگلیسی اساتید انگلیسی زبان همیشه میگویند اگر شما در هر روز یک ساعت زبان انگلیسی مطالعه کنید بسیار بهتر از این است که یک روز در هفته 7 ساعت مطالعه کنید

این مطلب به دلیل خاصیت فرار بودن زبان انگلیسی است حال اهمیت این موضوع برای ما که دارای سیستم آموزشی پر از نقص در مورد آموزش زبانهای خارجه هستیم بیشتر نمود پیدا میکند.همیشه برایم این سوال بوده که چرا ما باید در دوران تحصیل دو زبان بیگانه از جمله عربی و انگلیسی را باهم  مطالعه کنیم و در هیچکدام موفق نباشیم؟آیا در همه کشورهای دنیا به این شکل است؟

به هر حال در برنامه درسیتان حتما هر روز حتی حداقل 30 دقیقه را به مطالعه زبان انگلیسی اختصاص دهید

کتابهایی را که حتما باید بخوانیدهمانطور که در پست منابع آزمون کارشناسی ارشد حقوق خصوصی توضیح دادم 2 کتاب 504 واژگان ضروری زبان انگلیسی و لغات ضروری تافل که حتما ترجمه شده باشند چرا که شما نباید وقتتان برای ترجمه آنها تلف کنید.اول کتاب 504 به دلیل اینکه لغات ساده تری دارد را مطالعه کنید و بعد کتاب لغات ضروری تافل.

اگر مانند من از کسانی هستید که موبایلتان همه دنیای مجازیتان است  و علاقه دارید   Think Different باشید میتوانید این دوکتاب را در موبایلتان نیز داشته باشید برایتان این دو کتاب را آپلود میکنم که میتوانید از اینجا دانلود کنید.این دو کتاب به فرمت جاوا است و بر روی طیف وسیعی از گوشیهای موبایل نصب میشود

اما اگراز کسانی هستید که دائما از خود میپرسید چرا هر لپ تاپ و کامپیتری خودش اینترنت مجانی , پرسرعت و بدون محدودیت دانلود ندارد (من هم خیلی این سوال برایم پیش می آید واقعا چرا؟) پس دست نگه دارید .شرکت نارسیس  در اقدامی بینظیر این دو کتاب را به صورت نرم افزار کامپیوتری با روش جعبه لایتنر قرار داده است که انصافا بین نرم افزارهای ایرانی که من تست کرده ام هم از لحاظ محیط گرافیکی و هم از لحاظ کارایی بسیار عالی بوده و از این جهت در خورتحسین است.حتی قابلیتی این نرم افزارها دارد که میتوانید مطلب مطالعه شده آن روزتان را به صورت فایل صوتی ذخیره کرده و در موبایل یا هنگام رانندگی ویا در هر وسیله ای که امکان پخش فایلهای صوتی را دارد  مرور کنید.از اینجا میتوانید با این محصولات بیشتر آشنا شوید حتی میتوانید نسخه نمایشی این نرم افزار را از اینجا دانلود و نصب کنید..

پیشنهاد میکنم این سی دی ها را برای افزایش راندمان و سرعت کارتان تهیه کنید با خرید آنها دیگر نیازی به خرید کتاب ندارید.حتی میتوانید برای اینکه هزینه هایتان کمتر شود با یکی دو دوست خود به طور مشترک خریداری کنید چرا که این نرم افزارها برای روی 3 سیستم کامپیوتری نصب میشود و 3 پسورد مختلف شرکت نارسیس به شما ارائه میدهد

ولی اگر تنها قصد مطالعه برای آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را دارید کتاب خلاصه نکات مهم law text  محمود رمضانی کفایت میکند و مطالعه هیچ کتاب دیگری توصیه نمیشود ولی اگر میخواهید برای آزمون  کارشناسی ارشد دانشگاههای دولتی تا حدی با لغات حقوقی آشنا شوید و به نوعی  از 15 سوال درک مطلب هم امتیاز به دست آورید این کتاب در این زمینه بسیار یاریتان خواهد کرد .هر چند که همانطور گفتم سوالات درک مطلب بسیار دشوار میباشد و نمیتوان با قاطعیت در این زمینه صحبت کرد.

در انتها هیچوقت تلاشتان را کوچک نشمارید در طی مدتی که در حال آماده شدن برای آزمون کارشناسی ارشد هستید خود را مانند  یک خودرویی تصور کنید که از خط شروع حرکت کرده و خط پایان رو به روی شماست.با هر تلاشی که میکنید به آن خط پایان که موفقیت شما در آزمون کارشناسی ارشد است نزدیکتر میشوید.همیشه آن خط پایان را در ذهنتان تجسم کنید تا هدف و انگیزه تان را از دست ندهید و بدانید که کجای هدفتان هستید و به کجا دارید میروید.

دیدگاه‌ها
  1. عارف می‌گه:

    سلام…
    بینهایت ممنونم از لطفتون و اینکه خیلی زود خواهشو بنده رو جواب دادین…
    و همچنین از بابت نرم افزار ها هم خیلی ممنونم…
    امیدوارم بتونم از حرفای شما کمال استفاده ور ببرم
    بازم ممنونم از لطف شما…

  2. غزل می‌گه:

    سلام. من میخوام ارشد گرایش خصوصی بخونم و شدید هم استرس دارم و به یک عالمه منبع تو اینترنت مواجه شدم که وقت نمیکنم همشو بخونم. فقط اینجاست که با بقیه متفاوته . اونا همه مثل همن. حالا من اینارو بخونم خدایی کارم راه میفته؟ ممنون
    ____________________________________________
    یک وکیل
    با سلام
    منم یه زمانی دقیقا مثل شما استرس داشتم.مثلا کتابهای دکتر اسکینی رو خونده بودم بدون اینکه نظم کنونی دکتر دمرچیلی رو خونده باشم
    همه اینها به خاطر راهنماییهای اشتباه دیگران حال چه به عمد و چه به غیر عمد بود
    سعی کردم همه چیزهایی که خودم تجربه کردم رو بگم تا انشاالله موفق شوید و وقتتون برای پیدا کردن منبع تلف نشود
    بله اگه شما برای آزمون ارشد همه این منابعی که گفتم را مطالعه فرمایید مطمئن باشید که قبولید
    حتما همراه خواندنتان تست بزنید.تستهای یک کتاب را چندین بار بزنید.از تست غافل نشوید.مبحث به مبحث که میخوانید تستهایش را بزنید
    انشاالله توصیه های نهایی ام را در یک پست کامل مینویسم.
    فقط یک اخطار تا آزمون دانشگاههای دولتی وقت زیادی نمانده بر کیفیت و کمیت ساعات مطالعه تان بیفزایید.روزی 10 ساعت از الان شروع کنید به خواندن
    منابع را هم که گفتم میماند تلاش و پشتکار شما.
    به جای استرس داشتن دست به کار شوید و اقدام کنید و مطمئن باشید که خدا هیچ تلاشی را بی پاداش نمیگذارد
    در این مدت که برای ارشد در حال خواندن هستید سوالی داشتید میتوانید از من بپرسید.امیدوارم روزی هم شما و هم همه بازدیدکنندگان وبلاگم خبرموفقیت وقبولیشان را برایم کامنت و ایمیل کنند

  3. غزل می‌گه:

    ممنون.پس منتظر پست تکمیلی هستیم. نظرتون در مورد این موسسات مختلف کارشناسی به کارشناسی ارشد چیه؟ آیا واقعا میتونن مفیدتر باشن؟ من که زمان کارشناسی شرکت نکردم تو هیچکدومشون. حس میکردم همشون دارن از استرس بچه ها سوء استفاده میکنن. البته من سال دیگه ارشد شرکت میکنم اما از الان دنبال منابعش میگردم و الان در حال زبان خوندنم چون شنیدم تو رتبه خیلی مؤثره. بازم از راهنمایی هاتون ممنون.
    ___________________________________
    یک وکیل
    با سلام
    من خیلی کسانی رو سراغ دارم که تنها و تنها با پشتکار خودشون قبول شدند و هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردند.کارشناسی ارشد هم یه نوع آزمون کارشناسی است فرقی در آن وجود ندارد فقط بعضیها با افکار غلط
    بیش از اندازه استرس برای خود درست میکنند.علاوه بر آن حقیقت امر این است که در رابطه با رشته حقوق من تا به حال موسسه خوبی مشاهده نکردم.اخیرا میگویند موسسه دادآفرین و استناد آنها تنها به آمار آن است ولی کسی تا به حال از خود پرسیده این چند نفری که دادافرین میگوید رتبه یک رقمی و دو رقمی و چند رقمی هستند بر فرض صحت ادعایشان بقیه افرادی که شرکت کرده اند چرا قبول نمیشوند؟پس دادآفرین هم به تعداد قبولیشان بیشترمردودی دارد ولی تبلیغات متمرکز بر قبولیهاست.به هر حال به نظر من رشته حقوق رشته ایست که نیازی به کلاس کنکور ندارد .درسها همه خواندنی و اصطلاحا حفظی هستند پس وقت و هزینه ای که میخواهید برای کلاس بگذارید صرف درس خواندن و تهیه کتابها و منابع اصلی کنید.
    در مورد زبان هم کار بسیار خوبی میکنید فقط یادتان باشد زبان یعنی از الان تا همیشه. از اراده تا همیشه
    آرزوی بهترینها را برایتان دارم

  4. غزل می‌گه:

    سلام. خیلی خیلی ازتون ممنونم که جوابمو میدین و راهنماییم میکنین. با این که زبان برای همیشه موافقم. الان من هر روز زبان میخونم یه بخشی مربوط به ارشده که از کتابایی که شما معرفی کردین استفاده میکنم و بخش دیگه همون برای همیشه هست که بیشتر روی مکالمه و کتابای داستان انگلیسی کار میکنم. ممنون از لطفتون…

  5. علی می‌گه:

    با سلام
    باید اعتراف کنم سایت شما اولین سایتیه که خیلی عالی راهنمایی میکنه .
    من در حال خوندن متون حقوقی واسه امتحان ارشدم ولی مشکلی که دارم این هستش که نمی دونم با سوالات درک مطلب چیکار کنم . اصلا با این وقت کم چطوری باید این سوالات را زد ؟
    به عنوان مثال ، آیا باید جمله به جمله تمامه متن درک مطلب را ترجمه کنیم بعد بریم سراغ سوالاتش ؟ یا یک مفهوم کلی ازش بگیریم و سولات را پاسخ بدیم . البته باید گفت که هردوی این دو روش خیلی وقت گیره . سوال دیگه اینه که می خواستم بدونم دفترچه اول سوالات ارشد شامل چه درسهایی است ؟
    لطفاً من را راهنمایی کنید ؟
    با تشکر فراوان
    ________________________________________
    یک وکیل
    با سلام
    مرسی.نظر لطف شماست
    در مورد درک مطلب فنونی خاص نیازمند میباشد که اگر متوجه شدم متقاضی برای این موضوع زیاده در یک پست راهنماییهای مربوطه را میگم مثلا یک مورد از این فنون این است که Main Idea که معمولا سوال ثابت درک مطلب است همیشه جوابش در دو سه خط اول است
    ولی به طور کلی در جواب سوالتون باید بگم که خیر شما باید اول سوال شماره یک درک مطلب را بخوانید و بعد سراغ متن بروید تا بدانید به دنبال پاسخ چه چیزی هستید(این از اصول پذیرفته شده و ثابت آزمون تافل و آزمونهای دشوار زبان انگلیسی میباشد)و به همین ترتیب در مورد سوالات دیگر
    در مورد سوال دیگرتان متاسفانه جواب ثابتی ندارد .مثلا سوالات سال گذشته در دفترچه دوم سوالات آیین دادرسی مدنی بود ولی امسال دفترچه دوم حقوق تجارت بود(حال پاسخگوی این همه بی برنامه گی کیست خدا میداند)ولی به طور کلی یکی از این دو درس در دفترچه دوم و بقیه در دفترچه اول است.

  6. محمد می‌گه:

    سلام من می خواستم بدونم من زبانم از ضغیف هم ضعیف تر هست واسه امتحان سراسری دروس دیگه را خوب برسونم و مسلط باشم زبان را دست نزنم امیدی واسه سراسری هست؟
    __________________________________
    یک وکیل
    با سلام
    بله دوست عزیز.بسیار امیدوار باشید.خیلیها بدون اینکه درس متون حقوقی رو جواب بدن قبول شدند اون هم با رتبه های بسیار خوب
    فقط طوری نباشه که سر جلسه امتحان وسوسه بشید یکی دو تا سوال شانسی جواب بدید.وقتتون رو بزارید برای تسلط به درسهای دیگه.
    آرزوی بهترینها رو براتون دارم

  7. sadeghpour می‌گه:

    سلام جناب وکیل از راهنمایی های ارزنده تون ممنون .خوشحال شدم این همه راهنمیی رو یه جا باهم دیدم.چندتا سوال دارم که ایشالا توی فرصت مناسب ازتون میپرسم ممنون
    با تقدیم احترام!
    ____________________
    یک وکیل
    با سلام
    خواهش میکنم.خوشحال میشم اگه بتونم کمکی کنم
    به امید روزی که در مورد مقطع دکتری هم به شما و هم به سایر دوستان بتونم راهنمایی کنم.

  8. هستی می‌گه:

    سلام من دانشجوام ولی نه دانشجوی رشته حقوق با دوستم تصمیم گرفتیم ارشد حقوق جزا ادامه بدیم هنوز دو سال از کار شناسیمون مونده یعنی برای کنکور سال 91 میخونیم تا حالا فقط بایسته جزای عمومی گلدوزیان رو خوندیم.آیا خوندن فقط یک منبع کافیه؟
    برای متون حقوقی law textرو خریدیم ولی نمیدونیم چه جوری بخونیم.
    ضمنا ما در طول حداکثر سه ساعت وقت برای مطالعه داریم
    اگه تو برنامه ریزی راهنماییموی کنید ممنون میشم.
    __________________________
    يك وكيل
    با سلام
    يك پست در رابطه با منابع ارشد حقوق جزا نوشته ام آن را مطالعه بفرماييد كمكتان ميكند.
    بله يك منبع كفايت ميكند به شرطيكه منبع اصلي باشد و دقيق مطالعه شود
    در متون حقوقي هم كه در اين پست توضيح دادم در نتيجه كتاب لاتكستي كه شما تهيه كرده ايد آنچنان كارايي ندارد…
    با توجه به اينكه شما دو سال ديگه آزمون ارشد داريد اگه همين روزي 3 ساعت رو اختصاص به حقوق بديد خيلي موفق خواهيد بود.همه درسها را با هم مطالعه كنيد و در روزهاي هفته پخش كنيد و اينطور نباشد كه يك كتاب را تمام كنيد و برويد سراغ كتابهاي ديگر..و در آخر اينكه تلاشتان وقتي نتيجه خواهد داد كه اين تلاش ادامه داشته باشد نه براي يك مدت كوتاه
    هميشه برايم سوال بوده چرا كتابهايي كه در كتابخانه ها موجود است اكثرا صفحات اول آنها ورق خورده و كثيف و حاكي از مطالعه آنهاست ولي صفحات ديگر دست نخورده و بسيار تميز…شايد همين حكايت از يكي از رموز موفقيت دارد…تلاش بدون وقفه
    آرزوي بهترينها را برايتان دارم

  9. مهسا می‌گه:

    با سلام ممکنه لطف کنید فنون پاسخ سریع به سوالات درک مطلب متون حقوقی رو ذکرکنید باتشکر
    ________________________________
    یک وکیل
    با سلام
    یه سری تکنیکیهایی در این مورد وجود دارد مثلا همیشه جواب main idea در سوالات درک مطلب در همان دو سه خط اول متن است و از این قبیل
    بحث در این مورد نیاز به یک پست جامع است که سعی میکنم در آینده حتما بنویسم
    اگر زمانی یادم رفت.کامنت بگذارید و یادآوری کنید
    آرزوی بهترینها را برایتان دارم.

  10. مهسا می‌گه:

    با سلام دو فایل 504 ولغات تافل که برای دانلود قرار دادید دانلود کردم ولی برام باز نمیشه , میشه راهنماییم کنید باتشکر
    _____________________________________
    یک وکیل
    با سلام
    فکر میکنم شما ناقص دانلود کردید.دوباره دانلود کنید.
    فایل به حالت زیپ است که پس از دانلود با دابل کلیک روی آن باز میشود و گزینه extract را انتخاب کنید تا از حالت زیپ خارج شود.
    آرزوی بهترینها را برایتان دارم

  11. رویا می‌گه:

    با سلام واقعا سنگ تموم گذاشتین خیلی خیلی خیلی ممنون
    _________________________________
    یک وکیل
    با سلام
    خواهش میکنم…
    آرزوی بهترینها رو براتون دارم

  12. هادی می‌گه:

    باعرض سلام من ترم5هستم وسال بعدارشدمیخوام شرکت کنم حقوق تجارت بین الملل شماچه پیشنهادی برای موفقیتم دارید
    ______________________________________
    یک وکیل
    با سلام
    رشته حقوق تجارت بین الملل از رشته های بسیار خوب و پرطرفدار است ولی در عین حال قبولی در آن کاری بسیار دشوار است.
    پیشنهاد من به شما این است که ابتدا علایق خود را شناسایی کنید و سپس با آگاهی این رشته را انتخاب کنید نه اینکه به صرف تبلیغات اطرافیان این رشته را انتخاب کنید.
    و در نهایت تلاش و سختی قبولی این رشته را در نظر بگیرید.این به این معناست که دوستانی با رتبه 89 رشته حقوق تجارت بین الملل قبول نشده اند.همه اینها را در نظر گرفته و سپس تصمیم گیری کنید
    آرزوی بهترینها را برایتان دارم.

  13. مهدی می‌گه:

    باعرض سلام وخسته نباشی من دانشجوی ترم 6حقوق هستم میخوام دررشته حقوق بشریاتجارت بین الملل ارشدشرکت کنم ازانجاکه قبولی سخت نظرشمادرموردادامه تحصیل درترکیه یااگرکشوری که مناسب باش چیه؟
    _______________________________________
    یک وکیل
    با سلام
    حقیقت امر این است که رشته حقوق در کشور ما از رشته هایی است که کمتر جنبه بین المللی دارد.
    حقوقی که در کشورهای دیگر تدریس میشود بسیار متفاوت با حقوق ما است.
    حال به نظر شما با توجه به این شرایط آیا ارزش دارد که وقت پول انژری خود را برای کاری بگذارید که در داخل کشور جایی ندارد؟ولی اگر شما خواهان ادامه تحصیل درخارج از کشور هستید باز هم با توجه به این شرایط کشور فرانسه یا ایالت کبک کانادا را پیشنهاد میکنم نه مالزی یا ترکیه که البته این دو کشوری که ذکر کردم هزینه زیادی را میطلبد
    آرزوی بهترینها را برایتان دارم

  14. حجت می‌گه:

    سلام.من حجت نظری هستم.دانشجوی ترم 8 حقوق و دارم اماده میشم برای ارشد حقوق بین الملل.در این مورد راهنماییم کنید و به ایمیلم بفرستید.ممنون

پاسخی بگذارید

